Omlet białkowy

Omlet białkowy

Omlet białkowy

Składniki:

  • 3-4 białka jajek
  • Opcjonalnie: warzywa (np. szpinak, papryka, pomidory), pokrojone
  • Opcjonalnie: niewielka ilość sera niskotłuszczowego
  • Sól i pieprz do smaku
  • Olej kokosowy lub spray do smarowania patelni

Przygotowanie:

  1. Oddziel białka jajek od żółtek. Możesz przechować żółtka na inną potrawę lub wykorzystać je w inny sposób.
  2. W misce ubij białka za pomocą trzepaczki lub miksera na niskiej prędkości. Możesz dodać szczyptę soli i pieprzu do smaku.
  3. Rozgrzej patelnię na średnim ogniu i posmaruj ją odrobiną oleju kokosowego lub użyj sprayu do smarowania.
  4. Wlej ubite białka jajek na rozgrzaną patelnię.
  5. Jeśli używasz, dodaj pokrojone warzywa i niewielką ilość sera na jedną stronę omleta.
  6. Smaż omlet na średnim ogniu przez około 2-3 minuty, aż spód zetnie się i stanie się lekko złoty.
  7. Delikatnie odwróć omlet na drugą stronę i smaż przez kolejne 2-3 minuty, aż będzie gotowy.
  8. Przełóż omlet na pół, aby zawinąć warzywa.

Kalorie (1 porcja)72kcal 

Węglowodany: 2

Białko: 17

Tłuszcze: 0g

Czas przechowywania: 4 – 5 dni (lodówka)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *